Wednesday, September 22, 2010

where comes da name pikot..

hallo...glad to inform that i'm reli boring now...tetibe plak saya teringat kat kawan saya...nama dia nik safeera...kpd kawan2 sekalian...pikot da penat nk jawab soalan korg..."CANE BLE DAPAT NAMA PIKOT???" well...gelaran pikot ini pada asalnya telah dicipta oleh saudari Nik Safeera Binti Nik Mustafa..diala antara org yg 1st2 yg jaD kawan saya time saya form 1...da story goes this way...

nik : shafiqah!! shafiqah!! ada gunting x??

shaye sebenarnya x dengar pun dia panggil n saya wat duno la....

nik : shafiqah!!!

shaye masih buat x tahu..almaklumlah...saya mmg popular dgn sound trouble...haha
tanpa berputus asa...nik memanggil lagi...


nik : shafiqah!!! shafiqah!!!

hampa...saya masih x bg respon...n saya xtau dari mana dia dapat idea ni...
dia pun memanggil saya
lagi sekali...

nik : PIKOT!!!!!!


dan...panggilan pelik itu berbaloi sbb ay menoleh ke arahnya dan menyahut..


pikot : ko panggil aku ke??

haha..jaD panggilan itu melekat hingga ke saat ini dan saya masih berbangga dengan nama itu kerana setakat yg saya tahu...cuma ada sorg pikot je kat uitm dungun ni...hehe lagipun...saya nk kekalkan nama itu bcz saya nk kekalkan kenangan manis antara saya dan nik...saya sangat berbangga hingga saat ini kerana org yg ciptakan nama baru utk saya adalah Nik Safeera binti Nik Mustafa...walaupun hubungan kami berakhir dengan sesuatu yg pahit...tp saya reDha...human make mistakes n saya pun cuma ordinary human je..n saya sgt menyesal sbnrnya memilih cinta dari kawan...huhu apepun..saya selitkan gambar nik di sini..semoga dia bahagia dan sihat selalu...pikot sayang nik!! =)


ada org cakap muka kami iras2..btol x? ;)

p/s: saya btol2 rindukan dia..=)

3 comments:

  1. saba k..=)
    ak x sokong sape2..
    ak dok tgah2...
    ko kwn ak.. nik pown kawan ak..
    ak sentese berharap korg dpt berbaik smule. =)

    ReplyDelete
  2. thanks my ever panda...
    =)
    my ever mistake...
    huhuhu

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...