Monday, August 1, 2011

~~harapan ramadhan~~

wah....rasa terharu plak tetibe d pagi yg indah nian ni...

ak mem blog kn diri sekejap kat office..

ni la akibat da xda keje...wakakaka

nk buka fb kena block kn...

ha blogger xpe...hehehehe


tp igt ye pikot....

t pas raya hamek la ko 100 container nk out...

kejar la oT ko 2..hoho

orait..berbalik kepada tajuk entry saya kali ni...

harapan ramadhan...

signifikan 2 pada saya...


ramadhan kali ini menjanjikan seribu satu kelainan...

pembaharuan dalam hidup saya....

sesuatu yg saya mmg dah lama impikan...

kebahagiaan hidup...


langkah pertama bermula apabila saya kembali ke pangkuan my parents...

cari kerja kat bp je...

yup...gaji mmg x setanding keje kat kl...

tp 2 b honest...

keamanan...peaceful nya hidup ngan parents...

hanya tuhan je yg tahu....

biarla gaji sket...

tapi saya bahagia....


hurm...

org suka question saya...

blaja hotel.. tp keje shipping...

x ke jauh peginya 2??

orait kpd anda2 yg bertanya...

ni jawapan saya....


kerja hotel mmg mencabar...

never ending experience...

gaji pn masyuk....

however....

saya sakit mata la kat sana...

tgk laki org kish bini org...

peluk2 mcm single...

dgn org mlayu jadikan arak air jus...

penat la mata saya tgk...

jadi mcm golongan yg bersubahat pn ada sbb

sy la manusia yg menyediakan mereka air2 seperti itu...hoho

dats y saya lari....


n now...

saya sgt happy menjadi seorg staf dalam syarikat export perabot...


sekaligus menjadikan ia langkah kedua saya membawa perubahan dalam hidup saya...

apa yg saya blaja adalah ilmu untuk saya simpan...

x semestinya saya kena apply skarang kan...

satu hari nanti mungkin.. =)


ok...langkah pertama dan kedua selesai...

move next 2 third changes...

bila dah kembali pada parents..

after parents will be teman hidup..

for me la...

ok..people ble bile2 masa ckp ko muda lagi...

x ya pk lagi...

but saya ttp nk pk jg..

hehehe

saya telah memajukan diri saya untuk menjalin hubungan chenta yg serius..

wah!!!! mcm jiawang je ckp cm2...

mcm playgurl pn ada..haha

tp itulah hakikatnya...

saya sygkan dia... =)


saya dah biarkan dia lama menunggu....

n saya da x terkata lagi kesetiaan dia pada saya...

lama kot....

dari saya form 3 lagi dia da ricky2... ngeh2...


korg la org yg paling suka usik saya time saya form 4 n form 5...

n alhamdulillah...

masin mulut korg....

akhirnya saya telah membuat pengakuan yg satu dunia ble tahu...

bahawasanya saya teramat sayangkan dan cintakan dia...



ni la dia...

Mr. Mohamad Akmal Bin Anis saya yg terchenta...

setelah mebiarkan dia menunggu 6 tahun...

saya akhirnya pergi mengejar cintanya semula..

awak...saya syg awak tau...

saya tunggu awak...

jgn tinggal saya...

saya sekeh awak nanti!!! =p


move next to the last chapter...

pembaharuan yg saya mmg ternanti-nanti ever since before...

rumah baru!!!!!!!

akhirnya....saya dapat juga merasa rumah sendiri...

da x ya duduk umah sewa...

tanggal 21 Julai 2011..

saya secara rasminya memulakan malam pertama di umah baru...

besh...bilik air saya special ada bath tub...

2 pn selepas saya puas kipas2 mak n abah..

tenq mak..tenq abah..

syg korg!!!


ni saya tunjukkan sekeping gambar umah saya..

nk lebey2 dtg la sendiri ea...

lokasi sama je ngan umah sewa...

tapi seberang parit la... ;)


itulah dia...

4 pembaharuan yg telah saya alami...

n kesemuanya membawa satu perkataan baru dalam hidup saya..

kebahagiaan.... =)

saya happy...saya dekat ngan family saya...

ckpla apa pn... ckpla saya anak mak ke....

nk duk bawah ketiak mak ke...

ada saya kesah??


saya juga bersyukur dgn adanya mr. A dlm hidup saya....

x lupa kepada my sis... miss tatty...

thanks for everything ya....

n semoga ramadhan kali ini..

membawa sejuta pengertian yg lebih mendalam dalam hidup saya...

ihya' ramadhan..

AMEEN~~~~~


xoxo
ramadhan gurl






No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...